top of page
Search
  • rekaarva

Balti-tenger, Stockholm, kalózok

Tallinn után Stockholm is teljesen lenyűgözött, el se hiszem, milyen szép helyeken járok... Na de kezdem az elején.


Április első hétvégéjére szervezték meg együttesen a Balti-országok ESN szervezetei „Pirates of the Baltic Sea” nevű hajótúrát Helsinki-Stockholm-Helsinki útvonalon. Ez a kiruccanás már évek óta rajta van a programpalettán, mint a környék egyik legnagyobb -hallgatói tömegeket megmozgató- eseménye. Az egész progi egy rapid, háromnapos happening, ami ugyan gyorsan, de annál eseménydúsabban telik el. Mindkét éjszakát a hajón töltjük, este pedig mindenféle programmal szórakoztatnak minket.

Vasárnap délután kb. 1700 külföldi, erasmusos hallgató gyűlt össze Helsinkiben, hogy felszállhasson a hajóra, hogy együtt kalózkodja végig ezt a három napot. Én még sosem utaztam hajón (vagy a balatoni komp az számít?) így nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen lesz.


A belülről is hatalmas, többszintes monstrumon, volt egy csomó kabin, ami szállást nyújtott nekünk, ezen felül éttermek, boltok, wellness részleg, színpad nézőtérrel és konferenciaterem is. Szóval amikor azt mondom, hogy nagy volt, tessék elhinni, hihetetlen, ahogy elnyelte azt az 1700+ embert a kis csónakocska.


Mindkét este csomó programból lehetett választani, így senki nem unatkozott, volt speed-friending, bingo, kvíz, koncertek, showműsor és hajnali 5-ig DJ is. Azonban ami miatt én mindenképp jönni akartam, az "észak Velencéje" vagyis Stockholm volt.


Ugyan alig pár órát tölthettünk a városban nézelődéssel, mégis nagyon megérte. Imádtam a házakat, a város hangulatát, a tömegközlekedést és még az sem zavart, hogy borzasztó idő volt és teljesen megáztunk. A hajóról leszállva metróval jutottunk el a belvárosba, onnan pedig csak sétáltunk. Nem rohantunk, de azért próbáltunk mindent felfedezni, amit csak lehet. Sokat láttunk, de szerintem ez a város bőven több, mint amennyit megtapasztaltunk belőle, így határozottan visszajövős. (Már csak amiatt is, mert van itt egy Abba múzeum, amit nekem MUSZÁJ (!!!) látnom.)


Itt van néhány kép a stocholmi "vityillók"-ról, én oda-vissza vagyok értük:

A kirándulás amúgy inkább szólt a buliról, mint a kulturális művelődésről vagy városnézésről, de azt kell, hogy mondjam így is megérte. Átutazni hajóval a Balti-tengeren és ellátogatni Stockholmba két olyan dolog, ami miatt abszolút nem bánom, hogy eljöttem, sőt! Na meghát, hihetetlen vagy sem, de 1700 ember között akadtak honfitársak is bőven, Helsinkiben a metrón, reggeli és vacsora közben, Stockholmban a buszmegállóban, mindenhol ott vagyunk és én mindig ugyanúgy örültem a magyar szónak. 😊


Szuper pár nap volt, ilyen kiruccanást máshol tuti nem szerveznek, szóval gyertek Finnországba Erasmusra, ezért is megéri!


R.

9 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page