Search
  • rekaarva

Egy nap Tallinn

Az észt főváros, Tallinn egy olyan hely, ami turisztikai szempontból talán nem sok embernek szerepel a bakancslistáján, azonban azt gondolom tud meglepetéseket okozni. Nem mondom, hogy az egy napos kiruccanásunk alatt szakértője lettem a helynek, de engem megnyert magának. Az Óvárosnak különösen izgalmas hangulata van, a régi autentikus épületekkel és a kellemes, nyugodt utcácskákkal. Sok kávézó és étterem van ezen a részen, azonban még sincs túlzsúfolva turistákkal.

Az alábbi kép egy ingyenesen látogatható "kilátóból" készült; tipikus Tallinn látkép, leszámítva azt a csoda zöld darut a bal oldalon :D.

Ha valaki Finnországba érkezik és Helsinkiben több napot is eltölt, akkor azt gondolom érdemes megfontolni, hogy komppal ellátogasson Tallinnba is, mert szuper kiegészítése lehet a kirándulásnak és így egy kalap alatt két fővárost is lehetősége lesz megnézni. Nagyon megérős napi retúr kompjegyeket lehet találni Helsinkiből már 10 eurótól, ami szerintem tök szuper ár. Az út egyébként kb. kétórás, de gyorsan elmegy, mert a hajó elég nagy, lehet rajta bőven bámészkodni és vannak rajta kávézók, étterem, játékteremszerűség és amikor mi mentünk még élőzene is volt. (Bár ez nem volt kimondottan volt plusz pont :D)

A komp 9 órakor indult Tallinnba és 18:30-kor indult vissza Helsinkibe. Az érkezés és a visszaindulás közötti idő nem túl sok, de azért egy izgalmas és tartalmas napot ki lehet hozni belőle. Mi elég sokat időztünk az Óvárosban, ami amúgy az UNESCO Világörökségi helyszíne, emellett elsétáltunk a Telliskivi-negyedbe is, ami egyfajta kortárs művésznegyedként funkcionál, a hangulata nagyon más a két résznek, de mindkettőt érdemes megnézni.

Óváros

Telliskivi-negyed

Helsinkihez hasonlóan itt is megnéztünk egy habcsókos ortodox templomot (Aleksander Nevski templom), ahova ingyenesen be is lehetett menni. Kívülről szép, de belülről vannak szerintem látványosabb templomok.

Aleksander Nevski templom

A délutánunk nagy részét a Tengerészeti Múzeumban töltöttük, ami azért volt izgalmas, mert egy valódi tengeralattjáró belsejét is szemügyre lehetett venni. Nagyon érdekes volt látni, hogy ilyen pici helyen milyen sok minden elférhet.

A múzeumban továbbá számtalan hajó, vitorlás, lőfegyverek, tankok és egyéb haditengerészeti eszköz volt kihelyezve. Rengeteg videót, hanganyagot gyűjtöttek össze, amik betekintést nyújtottak kicsit Észtország történelmébe. Emellett interaktív élményekkel is színesítették a kiállítást, kipróbálhattunk egy repülőgép szimulátort és beöltözhettünk hajóskapitánynak is, amiről fotót is készíthettünk a választott háttér előtt. A múzeumhoz szabadtéri részben pedig lehetőségünk nyílt megnézni néhány hajó fedélzetét is.

Összességében én nagyon szuperül éreztem magam Tallinnban és örülök, hogy úgy döntöttünk szánunk rá egy napot, én eléggé elvarázsolódtam! 😊

R.

.................................................................................................................................................................................................

'Jó ha tudod'- szekció: Tallinn-kártya
A kártyával számos múzeum és nevezetesség ingyenesen vagy kedvezményesen látogatható, emellett a tömegközlekedés is ingyenes vele. Az ára 30 euró, ami akkor érheti meg, ha egy napnál kicsit hosszabban időztök a városban. Mi nem vettük meg, mert a minket érdeklő látványosságok többnyire „egyrakáson” voltak, sétatávra, így nem használtunk tömegközlekedést, belépőjegyet pedig csak a Tengerészeti Múzeumba kellett vennünk. Nekünk nélküle jobban megérte, de ha több múzeumot szeretnétek meglátogatni, akkor érdemes elgondolkozni a beszerzésén.