top of page
Search
  • rekaarva

Jó megyek, de hova?

Az elhatározás, már megvolt. 2020 őszén már majdnem elindultam, hogy egy félévet Spanyolországban töltsek Erasmus+ ösztöndíjjal, de aztán annyira covid volt, meg annyira distance learning, meg korlátozások, hogy az utolsó pillanatban visszamondtam mindent. Gondoltam, majd később úgy is lesz még lehetőségem, kevesebb vírussal, kevesebb korlátozással, oltással felvértezve, nyugiban. Igen, ezt gondoltam.


Így, egy évvel később 2021 őszén ismét beadtam a jelentkezésemet Erasmus ösztöndíjra, ezúttal Finnországba, a vaasai egyetemre. Ugyan még most is, folyamatosan covid van, már a negyedik hullám (vagy ötödik, éppen nem tudom, de ki számolja). Ezúttal viszont nem mondhattam le, már csak amiatt sem, hogy szinte ez az utolsó esélyem kihasználni ezt a KIHAGYHATATLANUL KIHAGYHATATLAN lehetőséget. Legalábbis mindenki, aki hazajött ezt mondja: kihagyhatatlan, menj, jólesz. Én meg hiszek nekik.


Szóval ezeket a sorokat már Vaasa-ból írom. Továbbra is covid van, meg korlátozások, meg online oktatás, meg maszk, meg minden, annyi különbséggel, hogy most nem otthonról, kicsi hazánkból figyelem az eseményeket, bízva abban hátha holnap kicsit jobb lesz, hanem innen Finnországból, a mínusz -14 fokból. (Nem vicc, tényleg hideg van.)


Miért Finnország és miért Vaasa? Első alkalommal Spanyolországba jelentkeztem, ami végül meghiúsult, így már csak babonából (dacból?) sem választottam ugyanazt a helyet újra. Gondoltam, majd megyek a spanyolokhoz nyaralni, de most legyen valami teljesen más. És mi Spanyolország inverze? Gyanítom, hogy a finnek.


Magát az egyetemet egészen könnyű volt kiválasztani, ugyanis mesteres helyeket (a nekem megfelelő kurzusokkal) Finnországban csak ez az egyetem kínált, így ez szinte magától eldöntődött. Ezen felül persze valamiért extrán imádtam az egyetem honlapját, az egésznek a hangulatát és a sárga szívecskés logót. Ha nem tartanám teljesen bénának azt mondanám: a hely, meg a sárga szívecskés logó választott engem és nem fordítva.


Miután megvolt az elhatározás, az úti cél, meg az a raklapnyi papír (ne vedd komolyan, csak túlzok), ami a jelentkezéshez kell, hát belevágtam a dologba ismét. Majd meglátjuk, mi lesz belőle.





55 views0 comments

Recent Posts

See All
Post: Blog2_Post
bottom of page